5 testosteron verhogende en/of stimulerende voedingsmiddelen

5 testosteron verhogende en/of stimulerende voedingsmiddelen

5 soorten voedsel die het testosteron niveau verhogen of aanmaak stimuleren.

Eierdooiers

We wisten al dat eieren een belangrijke bron van goede voedingsstoffen waaronder een van de belangrijkste namelijk de eiwit. Maar eieren bevatten nog meer dan alleen deze belangrijke macro. In eierdooiers zit namelijk vitamine D3. Uit een gepubliceerd onderzoek van Hormone & Metabolic research blijkt dat wanneer je een jaar lang iedere dag een ei eet, je je testosteron tot wel 400% kunt verhogen.

Knoflook

Het is algemeen bekend dat de knoflook vele gezondheidsvoordelen met zich mee draagt. Maar wist je al dat in knoflook een bindsel genaamd Diallyldisulfide zit? Deze stof zou de testosteron aanmaak op gang brengen. Hierbij komt ook nog dat knoflook zorgt voor het verlagen van de bloeddruk, het de stoelgang bevordert en de goede bacteriehuishouding in de darmen stimuleert.

Kruisbloemigen

Vele groenten bevatten de juiste voedingsstoffen om je testosteron te verhogen, maar de kruisbloemigen staan toch met vlag en wimpel bovenaan. Onder kruisbloemigen verstaan we onder andere: broccoli, bloemkool, spruiten en de verschillende kolen zoals rodekool, spitskool enz. deze groenten bevatten het bindsel indole-3. Dit wordt omgezet naar methaan, wat op zijn beurt de aanmaak van oestrogeen tegengaat. Zoals vele van jullie zullen weten is het vrouwelijke hormoon oestrogeen de tegenhanger van testosteron. Uiteindelijk zal dit resulteren in het creëren van meer ruimte voor het mannelijke hormoon testosteron.

Spinazie

Natuurlijk niet te vergeten spinazie. Spinazie bevat namelijk veel magnesium. Buiten het feit dat magnesium erg belangrijk is voor de ontwikkeling van testosteron, is het ook nog eens een zeer belangrijke micro nutriënt voor je energie systemen.

Uien

Een zeer goed product om je testosteron mee te verhogen. Volgens een aantal studies waaronder die aan de universiteit van Iran Tabriz en Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI) . Hier gaven ze ratten voor drie weken lang uiensap. Uit deze studie bij ratten bleek het testosteron van de dieren voor meer dan 300% te stijgen.

Bronvermelding:

Eieren:

http://www.ergogenics.org/hoge-vitamine-d-spiegel-hoge-testosteronspiegel.html

knoflook:

http://testosteronman.nl/hormonen/testosteron/knoflook/

kruisbloemigen/indole-3:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25612679
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/0006295292902003

spinazie/magnesium:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3958794/

uien:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6406961/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *